fbpx
WaPo

WaPo Stealth Edits 15-Month-Old Headline Dismissing Wuhan Lab Leak Theory

The Washington Post’s edition of the story comes days after the possibility that the coronavirus may have emerged in a Chinese lab.

[Leer en español]

The Washington Post (WaPo) edited the headline of an article that was published 15 months ago and stated that the possibility of COVID-19 lab leaks was already “debunked.”

The editing of the story comes days after the possibility that the coronavirus may have emerged from a Chinese lab and after officials such as Dr. Anthony Fauci now do doubt the origin of the disease.

Daily Caller exposes The Washington Post

A Daily Caller article embarrassed The Washington Post, which corrected a headline in a story published on February 17, 2020.

The headline read “Tom Cotton keeps repeating a coronavirus conspiracy theory that was already debunked.”

The article referred to Arkansas Republican Senator Tom Cotton, who had appeared on Fox News’ “Sunday Morning Futures” pointing to the Wuhan Institute of Virology (WIV) as a possible source of the disease.

Now the new headline quotes “Tom Cotton keeps repeating a coronavirus fringe theory that scientists have disputed.”

In addition to the headline correction, a note is added stating that the Post’s use of the words “debunked” and “conspiracy theory” have been “removed because, then, as now, there was no determination about the origins of the virus.”

Wapo

The editing of notes over time has become a way to erase or eliminate the errors of major media outlets that have decided to cancel officials or politicians who expose contrary or conservative-leaning ideas.

The Politifact outlet also recently retracted a September 2020 “pants on fire” fact check that called a Hong Kong virologist’s claim that COVID-19 was a lab-created virus a “debunked conspiracy theory.”

The New York Times, ABC, Vox, USA Today or The Guardian did the same, hastily rejecting the Wuhan Institute of Virology as a possible source of the coronavirus.

In addition to these media, Big Tech and social networks such as Twitter or Facebook blocked those who spoke about the possibility that the virus had emerged in a Chinese laboratory, but now they do allow intelligence reports to come in, which could prove Donald Trump right when he called it a “Chinese virus” because of the possibility that it had emerged in the Wuhan laboratory.

Several facts have pointed to the possibility of a COVID-19 lab leak since the early 2020s, but were downplayed or ignored by the media.

Intelligence reports now point out that the virus may have leaked from a lab at China’s WIV.

It was The Wall Street Journal that reported on May 23 that three WIV researchers were hospitalized in November 2019 with symptoms consistent with seasonal flu and COVID-19.

Although the real origin of COVID-19 is unknown at the moment, mainly due to the lack of transparency on the part of the Chinese regime, the mainstream media evidences with the edition of notes how they contributed during all this time to support the narrative that the virus would have originated in animals without allowing a space for the possibility of doubting about a possible leak.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous Article
¿Peligra la ciberseguridad de USA? Hackers atacan distribución de alimentos y gasolina

Is U.S. Cybersecurity at Risk? Hackers Attack Food and Gasoline Distribution

Next Article
El idiota de la semana: Fauci

The Idiot of the Week: Dr. Anthony Fauci

Related Posts
Total
15
Share